Costumized

Motorlifestyle.NL

Our Collection

Zelfbouw project daterend van 1935 met JLO blok

Ik vond dit project op internet en het fascineerde me. Gelijk gingen mijn gedachten naar de mogelijkheid om deze motorfiets te verhuren voor Bruiloften. Helaas voor me was het geheel te onduidelijk om hem te kunnen kopen.

Maar het blijft een mooie aanwinst voor die gene die de motor heeft aangeschaft. Wat ik aan informatie heb over de motor is schaars, maar te beginnen is het een zelfbouw motorproject, Motortrike. Het heeft een 250cc JLO blok

BMW met zelfbouw zijspan frame,koeling fan

Rijd je daar met het mooie weer valt mijn oog op een mooie BMW met zijspan.Ben er even heen gelopen en wat foto,s gemaakt. Toen kwam de brugwachter naar buiten. Hij begon te vertellen over zijn BMW-motor met zijspan. De zijspan bleek niet orgineel te zijn, maar uitgezocht bij een bedrijf. Daar maken ze zijspanframes voor motorfietsen die geen mogelijkheden zelf hebben aan het motorframe om een zijspan aan te bevestigen.speciaal gebouwd dus voor deze BMW.

De Brugwachter vertelde dat hij problemen had gehad op vakantie tijdens het rijden in een lange file. Zijn blok raakte erg verhit. Hij is toen naar de vluchtstrook gegaan en reed naar een benzinestation. Daar heeft hij de motor af laten koelen. Maar gelukkig in Nederland gekomen wist de framebouwer daar wel wat op en plaatste een koelfan (zelf te controleren door aan en uitknop) op de cilinderkop.

Dat jaar ging hij heerlijk met zijn vrouw naar Italië op vakantie met de zekerheid dat de motor niet meer oververhit zal raken. Fijne motorfiets vakantie! Graag wat foto’s enz. voor de website. Te sturen naar (zie onder)

Heb je nog adressen of nieuws waarvan je vind dat die er toch echt op hadden moeten staan.
Stuur ons dan een mail. Op info(apenstaartje)motorlifestyle.nl of voor een artikel of vakantieadres enz. Naar:
redactie(apenstaartje)motorlifestyle.nl

1934 BMW R7 wat nooit de productie heeft gehaald.

BMW motorfiets vroeg ontwerp, costumizing motorbike

1934 BMW R7

Ik vond dit zo mooi! Een ouderwetse motorfiets de BMW, maar dan in een Nieuw uh oud uh nu ja toch een originele! Styling van die tijd. Dit motorfiets ontwerp van duidelijk een visionair Meester Engineer Alfred  Böning. Kijk en geniet.

Deze BMW meer dan 70 jaar geleden als prototype in een kist op geborgen (de tweede wereld oorlog diende zich aan)hebben ze nooit het dag licht laten zien. De bedoeling van de Meester engineer Alfred Böning was om een gestroomlijnde machine te bouwen en begon dit prototype die nu dus werkelijkheid is geworden.Maar nooit in productie is gebracht.

Deze BMW-motor fiets is eerst nog gestript van bruikbare onderdelen voor dat hij opgeborgen werd. Want voor die tijd was het een te kostbaar ontwerp om in zijn geheel uit te voeren. Maar het ontwerp spreekt nu velen aan. Hij liep wat techniek ook flink voor op de diverse andere motorfietsen.

Een geperst stalen frame en telescopische vorken – een primeur toen voor motorfietsen . De 800 – cc boxermotor, gekoppeld aan een viertraps transmissie, produceerde 35 pk en een topsnelheid van 90 mph. De cilinders en cilinderkoppen waren een enkele component, met hemisferische verbrandingskamers .

error: Content is protected !!